Lap 7, 2024 - Mano dienoraštis    0

Dienoraštis #157

Vaistininko dienoraštis

Į mano rankas pateko EURO vaistinės apsipirkimo kvitas su komentaru apie gyvenimišką, bet su ne kokiu prieskoniu situaciją.

Dažna prekybos įmonė prie pagrindinio apsipirkimo kvito prideda dar vieną papildomą, kuriame siūloma tam tikrą prekę įsigyti su nuolaida. Tą daro ir vaistinės. Tik, paprastai, vaistinių kvituose dominuoja maisto papildai, higienos prekės ar nereceptiniai vaistai. Šį kartą krautuvininkų atstovai savo išmone pranoko visas kitas vaistines. Ar turėtume tuo stebėtis? Juk jie – prekybininkai iki kaulų smegenų, todėl, ką siūlyti vaistinėje apsiperkantiems žmonėms, sprendžia pagal savo išsilavinimo lygį.

Kaip ten bebūtų, šiame vaistinių tinkle dirba ne tik prekybininkai, bet ir farmacijos specialistai, todėl keista, kai nei vienai kobrai nepasirodė kvaila vaistinėse reklamuoti ir už vieną centą (su tam tikromis sąlygomis) skatinti įsigyti prekybos centro Maxima siūlomą savaitės  prekę, kuri dažnai visiškai nėra susijusi su vaistinės preke. Pavyzdžiui, vaistinėje išleidę 20 ir daugiau eurų, galėsite už 0,01 cnt. įsigyti kečupą, majonezą, marinuotus agurkus ar burokėlius. Neabejingi piliečiai komentuoja:

“Sustok, akimirka, žavinga, arba Vaistininko profesijos niveliavimas. Kai tam tikros Asociacijos kalba, kaip rinkoje trūksta Vaistininkų, pastarieji turi aiškinti Pacientams, ką veikti su tokiu kvituku!”

Ir tikrai, vietoj to, kad vaistininkas klientui suteiktų farmacinę paslaugą, dabar gi kelias minutes turi pasakoti, ką reiškia krautuvės Maximos akcija, ir kokią prekę šią savaitę galima ten įsigyti. Jeigu prekė verta dėmesio, prie kasos bandoma dar šį tą prigriebti, kad pritempti sumą iki tiek, jog išeitų dvi, o gal net ir trys prekės po vieną centą. Taip ir lieka neaišku, ar mes propaguojame racionalų vaistų vartojimą, ar, atvirkščiai, pasitelkdami įvairius rinkodaros triukus, skatiname įsigyti jų kuo daugiau?

Žinoma, palyginus su tuo, kas prieš daugelį metų vyko kitame vaistinių tinkle, tai dar pakenčiama. Tada ir man teko išklausyti kritikos laviną iš vaistinės klientų apie jiems siūlomus vištų ketvirčius, kurių įsigijimo kuponus dalinome į kairę ir dešinę. Nedaug trūko, kad tas vištas ir gaidžius būtume vietoje, t.y. vaistinėje, ir dalinę, nes jau ėjo kalba apie papildomų šaldytuvų užpirkimą ir pristatymą į vaistines. Laimei, tada nugalėjo sveikas protas ir vištas klientai ėjo pirkti į Kaišiadorių paukštyno firmines parduotuves, tačiau ši akcija farmacininko specialybei garbės tikrai nepridėjo. Reklaminė kampanija buvo tokia agresyvi, kad tam buvo pasitelkta net televizija. Tiesiog nuostabi simbiozė – gyvatė (vaistinės ženklas) ir višta/gaidys (marketingo vištos ir gaidžiai). Kaip tyčia prisiminiau atvejį, kai vaistinėje apsilankė klientas ir negavęs tinkamų vaikiškų sauskelnių, ištarė: Gaidiška vaistinė! Tada net lengvai įsižeidžiau, o dabar galvoju, kad pastebėjimas buvo paleistas tiesiai į dešimtuką.

Koks moralas? Pirma, kas tai yra moralas? Moralas – tai perteikiama žinia arba pamoka, kurią reikia išmokti iš istorijos ar įvykio. Mieli pirkėjai, eilinį kartą nepasimaukite ant krautuvininkų užmesto kabliuko. Pirma, susigundę reklamine akcija, prisipirksite nereikalingų prekių, o antra, su tuo kvitu nuėję į parduotuvę, nebūtinai gausite tą prekę, nes…prekių skaičius – ribotas (deja, kvitų – ne). Ir jei bus taip, jog prekės  už vieną centą įsigyti nepavyks, kaltas bus, žinoma, vaistininkas, todėl lauksime jūsų sugrįžtant. Su pretenzijomis.

Kaip sako išminčiai: “Pradėk daryti tai, kas būtina, tuomet tai, kas įmanoma, ir staiga tu darysi tai, kas neįmanoma”

Kolegos, meskit lauk tuos pridėtinius kvitus ir daugiau laiko skirkite savo tiesioginiam darbui 💊

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *