Rgp 26, 2021 - Mano dienoraštis    0

Dienoraštis #92

Vaistininko dienoraštis

Klientai

Na ir dienelė šiandien prasidėjo “nuotaikingai” – nuėjau į polikliniką pas akių specialistą ir urologą, tai per valandą per abu galus “padarė” – ir akis, ir užpakalį pakrapštė 🙄

Man reikia Trichopol tablečių. 

Reikia recepto.

Kokio dar recepto? Pomidorus laistysiu nuo parazitų.

Vis tiek reikia recepto.

Tai juk receptus rašo, kai vaistus skiria žmonėms, o čia – pomidorai.

O gal kitą kartą paprašysite Xanax tablečių agurkams laistyti 😀

Slapti pirkėjai

Karantino metu iš administracijos gavome puikią žinią: Vaistinėse sustabdytas klientų aptarnavimo tyrimas. Papildomai informuojama, jog laikinai stabdomas mentorių projektas ir mentorių vizitai į vaistines yra atšaukiami. Taip visi džiaugėmės, galvojome, jog pagaliau esame patikimi darbuotojai ir mūsų nereikia TIKRINTI, tačiau skaudžiai klydome. Nepraėjo ir metai, kaip tie maži niekšeliai vėl atsliūkino 🥴

Ištrauka iš slapto pirkėjo anketos:

“Kai atsakiau, kad lojalumo kortelės neturiu, vaistininkė nepasiūlė jos įsigyti.”

“Vaistininkė atsisveikino fraze VISO GERO, nieko malonaus man nepalinkėjo.”

O ką turėjau palinkėti? Gero kelio ar linkime pasveikti 🧐

Nieko asmeniško. Tai tik biznis

Rinkodaros, marketingo ar dar koks, atliekantis tą pačią funkciją skyrius nuolat stengiasi apie save priminti, kad toks egzistuoja ir yra labai svarbus mūsų kasdieniame gyvenime:

“Konkurentams pradėjus komunikaciją senjorų kategorijai, prašau vaistinėse ant lentynų pakabinti akcijos SENJORŲ PUSDIENIS vėliavas.”

“Primename, kad xxx vaistas nuo xxx bus nekompensuojamas. Pasistenkite likučius išparduoti, ką dar turite vaistinėse.”

Taigi, kai reikia planuoti vaistinės likučius, niekas neklausia, ar tau reikia to vaisto tiek, ar nereikia visiškai – tiesiog paima savo nuožiūra marketingas ir atkrauna prievartiniu būdu. Tačiau, kai rinkoje įvyksta pokyčiai, vaistinės, o ne marketingo pirdžiai turi pasirūpinti, kad nepageidaujamų vaistų vaistinėje neliktų 🙅🏻‍♂️

Karantinas

“Siekdami sumažinti grūstis vaistinėje nutraukėme bet kokią reklaminę komunikaciją per išorinius kanalus (televizija, radijas, internetinė erdvė ir vaistinių A1 plakatai), bet remdamiesi patikslintu vyriausybės raštu, plakatus ir visą siųstą reklaminę medžiagą vaistinės viduje mes galime toliau pasikabinti/ išstatyti kaip ir kiekvieną mėnesį.”

Taip mąstė rinkodaros asai.

”Na nepykit, bet pasakysiu, tikrai nustebau, pamačius tiek lapų naujų akcijinių kainų, na turėkit jūs nors kiek supratingumo ir užjautimo tiems savo darbuotojams vaistininkams, konsultantams, kurie ir taip atlaiko padidintą klientų srautą ir dar visomis priemonėmis. Jeigu galvojat, kad labai lengva ir paprasta su tom kaukėm, respiratoriais, akiniais ir pirštinėm dirbt, kainas karpyt ir jas dėliot, tai labai klystat. Kiti savo veiklas sustabdo, o čia karavanas eina, ligos karantinas ar dar kas nesvarbu, svarbiausia akcijos ir nuolaidos.”

Taip pasisakė vieno tinklo vaistininkė, kalba netaisyta.

Šie du monologai puikiai parodo, kad vaistinių darbuotojai ir viršūnėlės, sėdinčios administracijoje – tai dvi atskiros planetos, judančios savo orbitomis, sukančios ratus šalia, bet niekada nesusiliečiančios 🌓

Krautuvininkų rūpestis arba dvi tiesos

“Darbo užmokesčio tema mums labai rūpi, todėl nuolat galvojame, kaip gerinti darbuotojams sąlygas. Nors pirmais metų mėnesiais rinka traukėsi ir tenkinomės mažesniais rezultatais nei planavome (auganti vaistinių patalpų nuoma ir išlaikymo išlaidos…)”

Keista… Daugeliui įmonių nuoma pandemijos metu buvo mažinama, atidedama arba iš viso neskaičiuojama, o vaistinėms staiga buvo pakelta 🤔 Matyt, kam reikėjo, matė, jog didieji gyventojų srautai telkėsi būtent vaistinėse, todėl jos gyveno tikrai ne prasčiausius laikus, kaip ne kurie kiti…

Prieš kurį laiką ta pati krautuvininkė skelbė: “Vaistinių veiklos rezultatai geresni nei kitų Lietuvos įmonių. Išsaugojome darbo vietas, nors ir teko laikinai uždaryti dalį vaistinių. Tačiau tai jau praeitis – uždarytos vaistinės vėl atidarytos, o ir naujos sėkmingai atidaromos vėl.”

Tai, vis dėlto, gal nereikėjo atidarinėti naujų vaistinių? Gal užteko ir esamų? Tada ir darbuotojų užmokesčio tema nebūtų tokia skausminga?

Bet ko gi neatidarinėti naujų, jeigu: “Mažmeniniuose pardavimuose augome daugiau nei rinka. Tai leidžia tikėtis, kad pasieksime nusistatytus metinės veiklos tikslus. Tačiau visi turime susitelkti.”

Matyt, šiam kilniam tikslui susitelkėme tik mes, nes pandemijos metu apyvartą didinome, pelną auginome, klientus aptarnavome, ligonius gydėme. Vadovų darbas buvo tinkamai mus apsaugoti nuo plintančio viruso. Suprantama, tai kainavo. Tačiau jie turėjo suprasti – tinkamai neapsaugos, nebus kam dirbti. O jei nebus kam dirbti, tai ir pelno nebus. Viskas paprasta kaip 2×2. Vis dėlto, jie pagalvojo ir apie mus:

“Nuolat galvojame, kaip galėtume prisidėti prie visų mūsų gerovės, todėl padidinome darbuotojams nuolaidas įsigyjant mūsų prekiaujamus produktus.”

Nuosavi prekiniai ženklai

Livsane, VivaVit, Ambio, Livewell ir daugelis kitų nuosavų prekės ženklų, kurių kaina dažnai būna žemesnė nei kitų siūlomų produktų. Vaistinių tinklų rinkodaros skyriai verčiasi per galvą, stengdamiesi vykdyti kuo didesnius nuosavų prekinių ženklų produktų pardavimus. Kadangi visi privalo susitelkti ties bendru tikslu, kas mėnesi apie tai primenama laiškuose:

”Šis mėnesis – rezultatyviausias xxx produkto istorijoje! Tariu didelį ir nuoširdų ačiū už rekordinius pardavimus!” Na, ir žinoma, nepamirštama išvardinti tų aktyviausiųjų. 

”Džiaugiamės rezultatais ir sustoti neketiname. Nuolat ieškome naujų galimybių savo prekinių ženklų populiarinime. Dėl to peržiūrime asortimentą, atnaujiname pakuotes, tikriname bei keliame gaminių kokybę.”

Ar gerai prekei reikia reklamos? Kokie patikrinimai atliekami maisto papildams? Ar nauja pakuotė reiškia gerą kokybę? 

“Sukūrėme naują xxx produkto pakuočių dizainą. Jau greitai vaistines pasieks pirmosios naujosios pakuotės. Tikimės, kad jos patiks ir jums, ir mūsų klientams. Ir kad jomis džiaugsitės ir jas pamilsite taip, kaip pamilome mes visi, prisidėję prie naujų pakuočių kūrimo.”

Ar čia iš neturėjimo ką veikti, ar iš nežinojimo, kur dėti pinigus? Ar atnaujinta pakuotė duos stipresnį poveikį. Ar “atnaujinti” produktai padarys klientus sveikesnius ir laimingesnius? 

Reitingai

“Ar čia tik mums vaidenasi, kad dabar ką bepaimsi, tai vis 6 reitingo prekė (o tai reiškia, kad praktiškai nieko negausi uždirbti), geriausiu atveju 5. Ar įmonė į minusą dirba, kad net darbuotojai dabar neturi kuo prekiauti, kad gautų grąžos?”

Netrukus atskrieja atsakymas “iš viršaus”:

“Ačiū už pastebėjimą. Buvo įsivėlusi klaida.”

Beje, tos klaidos labai dažnos. O nuo jų priklauso geresnė alga, geresnis gyvenimas. Žinoma, ne visi tarnauja tai suknistai reitingų sistemai, tačiau kiti šią papildomą galimybę stengiasi išnaudoti. Žinau, kaip dirbu aš, žinau, kaip dirba mano kolegos. Neteisiu nei vieno. Svarbiausia, kad klientas būtų laimingas, kad liga atsitrauktų 🙂 Bet jei jau administracija numatė tokias paskatas darbuotojams, tai susitarimo reikia laikytis. Nes kol kažkas pastebi apgavystę, kol parašo, kol kažkas sureaguoja ir atstato teisybę, praeina nemažai laiko, per kurį vienų kišenė pilnėja, kitų – tiesiog nepasipildo. 

Bemoksliai?

“Kad bendrauti ir aptarnauti būtų lengviau ir maloniau (!), yra numatyti vedėjų mokymai apie aptarnavimą.” Tokią žinutę perduoda administracija. Pasirodo, daugelis iš mūsų nežino ir nemoka tinkamai aptarnauti vaistinės lankytojų. Beje, jeigu tai būtų seminarai, kuriuose paskaitas skaitytų psichologai (ne kokie nors samdyti koučeriai), mes būtume labai laimingi. Tačiau patirtis rodo ką kita. Po tokių mokymų tik ir girdi nuolat kartojamą ir jau spėjusią nusibosti mantrą: 

“Mūsų strateginės kryptys – poreikio išsiaiškinimas, suderinamumas, nuosavi prekės ženklai.”

“Mūsų atsakinga profesionalų komanda kuria sveikesnę ateitį kiekvienam.”

“Mes padedame žmonėms būti sveikesniais ir gyventi geresnį gyvenimą.”

Ir taip toliau, ir panašiai, žodžiu TPŠTKD (tas pats šūdas tik kita diena).

Ar JIE tikrai mus laiko tokiais nevykėliais, nežinančiais, kaip turime bendrauti su vaistinės klientais?

JAU DABAR TAI TIKRAI DEŠIMTAS HEMOROJAUS LYGIS 😉

Turite klausimų? Parašykite juos čia!