Geg 5, 2016 - Laisvalaikiui    0

Sveiko žmogaus kodas

0 3 5 140 5 3 0

Ar girdėjote kada nors apie tokį kodą?

Jeigu negirdėjote, tai žinokite, kad šį kodą turėtų žinoti kiekvienas save mylintis ir norintis būti sveikas žmogus ?

Taigi, pradėkime bėgti „per skaičius“.

0 – negalima surūkyti nė vienos cigaretės, cigaro, cigarilės, net ir kaljano ?
Statistika skelbia, kad pasaulyje nuo rūkymo kasmet miršta apie 3 milijonus gyventojų. Bet tai – kaip visa Lietuva ?

3 – tiek kilometrų kasdien pėsčiomis greitu žingsniu turi nueiti kiekvienas iš mūsų. Jei nelabai mėgstate vaikščioti, ar neturite su kuo – galite ėjimą pakeisti vidutinio intensyvumo fizine veikla. Bet ta veikla turėtų trukti bent 30 min.

5 – kasdien turime suvalgyti po 5 porcijas vaisių ir daržovių. Sakykim, kad viena porcija yra obuolys, kriaušė, apelsinas ir apie 100g salotų. Turėtų būti nesudėtingas darbas, deja, taip maitinasi tik apie keli procentai Lietuvos gyventojų ?

140 – sistolinis arterinis kraujo spaudimas turi būti mažesnis nei 140mmHg. Manau atskirai aiškinti nereikia, kad padidėjęs arterinis kraujo spaudimas yra vienas iš pagrindinių širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnių, kuris nulemia ankstyvą mirtį.

Pasiekėme skaičių viduriuką, o dabar sukamės atgal ?

5 – bendrojo cholesterolio koncentracija kraujyje turi būti ne didesnė kaip 5 milimoliai litre. Jei cholesterolio este sukaupę pakankamai daug, gali būti, kad ant jūsų kraujagyslių sienelių pradeda formuotis aterosklerozinės plokštelės, dėl kurių susiaurėja kraujagyslių spindis. Užsikimšus kraujagyslei, nutrūksta kraujotaka, o kartu ir organų aprūpinimas gyvybiškai svarbiu deguonimi.

Negaudama deguonies ta organų dalis apmiršta ir įvyksta širdies infarktas ar galvos smegenų insultas.

3 – mažo tankio lipoproteinų koncentracija kraujyje turi būti ne didesnė kaip 3 milimoliai litre. Kuo daugiau cholesterolio patenka į audinius, kuo mažiau jo pašalinama iš organizmo, tuo labiau didėja jo perteklius organizme, o kartu ir rizika susirgti kraujotakos ligomis.

0 – neturi būti antsvorio ir cukrinio diabeto. Šie abu veiksniai tarpusavyje yra glaudžiai susiję.

Nuo perteklinių 10kg svorio sistolinis kraujo spaudimas padidėja 6,5mmHg. Norėdami apskaičiuoti ir įvertinti savo svorį, galite pasinaudoti kūno masės indeksu. Dar vienas paprastas būdas įvertinti savo antsvorį – reikia išsimatuoti liemenį. Moterų – neturėtų viršyti 88, o vyrų – 102 centimetrų.

Šiandien tiek. Linkiu bandyti susidraugauti su šiais skaičiukais ?

Turite klausimų? Parašykite juos čia!