Rgp 19, 2021 - Mano dienoraštis    0

Dienoraštis #91

Vaistininko dienoraštis

Kas paneigs, jog gyvenimas yra nesąžiningas, bet vis dėlto, labai geras 🙂 Su nesąžiningumu susiduriame gana dažnai ir gana įvairiose vietose. Kadangi didžiąją savo laiko dalį praleidžiu vaistinėje, čia pirmiausia ir pamatau visas suktumo užuomazgas. O kiek dar jų pripasakoja klientai, kurie nesąžiningo  elgesio apraiškas patiria kitose vaistinėse ir ateina pasiguosti…

Kaip žinia, visi vaistinių tinklai garsiai skelbia apie aukštą aptarnavimo lygį ir nuolatinį rūpinimąsi savo klientais. Tačiau savo lozunguose minėdami sąžiningumą ir atsakingumą, deja, ne visada būna nuoširdūs.

Na, kad ir toks pavyzdys, nepuošiantis nei darbdavio, nei darbuotojo. Moteris norėjo nusipirkti vieną lapelį receptinių vaistų nuo aukšto kraujo spaudimo. Kadangi dabar atostogų metas, atostogauja ir jos šeimos gydytoja. Tai lyg ir neturėtų būti kliūtis likti be svarbių vaistų. Juolab, kad ir sveikatos apsaugos ministerija numatė tokius atvejus, todėl įpareigojo vaistines parduoti minimalų kiekį receptinių vaistų (žinoma, ne psichotropų ir antibiotikų), prieš tai įsitikinus, jog žmogus vartoja tuos vaistus nuolat. Tai nesunkiai leidžia padaryti e-sveikatos sistema, kurioje išlieka visi ligonio gydymosi etapai ir vaistų paskyrimai. Svarbu tik, kad ta sistema reikiamu momentu nesušlubuotų (kaip dažnai būna). Tačiau net ir nepavykus prisijungti, kiekvienas dėmesingas vaistininkas pirmiausia stos į žmogaus, o ne biurokratų pusę ir parduos tas nelemtas 10 tablečių.  Beliks tik užregistruoti pirkėjo duomenis, kaip mus įpareigojo dar A. Veryga. Tačiau net ir labai gerą idėją galima lengvai nužudyti, kaip ir labai gerą teisės aktą blogai pritaikyti 🤨 Neminėsiu vaistinių tinklo, nes nežinau, ar tai darbuotojo, ar administracijos “dėka” buvo taip gražiai “sužaista”. Kaip pasiguodė klientė, vaistininkė vaisto parduoti nesutiko, pareiškusi, kad reikalingas receptas. Tačiau pasiūlė sandėrį: “Jeigu pirksite papildų pakuotę, tada jums parduosiu ir vaistų”. Va taip! Ir moteriškė nusipirko ir vaistus, ir papildus. Taigi, krautuvininkų šūkis “MES PADEDAME ŽMONĖMS BŪTI SVEIKESNIAIS IR GYVENTI GERESNĮ GYVENIMĄ” visiškai sutampa su veiksmais.

Kitas vaistinių tinklas didelėmis raidėmis rašo, jog “RŪPINDAMIESI JŪSŲ GYVENIMO KOKYBE IR SVEIKATA, TOLIAU TAIKOME JUMS NUOLAIDAS”. Tačiau atėjus į vaistinę paaiškėja, kad nuolaidos galioja tik turintiems lojalumo kortelę (ne visi pamato smulkiomis raidelėmis surašytą netrumpą informaciją skelbimo apačioje). Bet jeigu žmogus neturi tos stebuklingos kortelės, ar šio vaistinių tinklo administracijai jau neberūpi to žmogaus sveikata ir jo gyvenimo kokybė 🧐

Kitas didysis tinklas reklamuoja savo maisto papildus (neaišku, kieno pagamintus ir kur supakuotus) ir kviečia visus neabejingus padėti sergantiems vaikams, apeliuodamas į žmogaus jautrumą ir prašydamas  prisidėti. Mat, kiekvienas žmogus, nupirkdamas tų abejotinų maisto papildų pakuotę, prisidės prie gerų darbų, nes 0,10 EUR nuo kiekvienos pakuotės keliaus labdaringam projektui 🤭 Viskas puiku! Tik ar tas pagrindinis mecenatas negali tyliai ramiai skirti tam projektui dalį savo milijoninio pelno, nesinaudodamas žmonių gerumu ir nebrukdamas bei neskatindamas pirkti nieko vertų produktų? Beje, seniau nuolaidas vaistams ir papildams galima buvo gauti paprasčiau ir geresnėmis sąlygomis. Dabar taip lengvai jų negausi. Nemažą reklaminio laikraštuko dalį užima žvaigždute pažymėtos sąlygos, nustatančios nuolaidų dydį. Jeigu pirksite tik vieną prekę, nuolaidos nelaukite. Kaip ir nelaukite jos tuomet, jei jūsų pirkinys neviršys 1,50 EUR. Ir perkama pakuotė turi būti pilna. Šiam tinklui taip pat GERA JUMIS RŪPINTIS.

Bet čia dar visai pakenčiama, nes kitame vaistinių tinkle jau teks pirkti 3 pilnas pakuotes, jeigu norėsite, kad jums būtų suteikta nuolaida. JAUSITĖS GERAI SUTAUPĘ – skelbia jie.

Dabar juk visi taupo. Net ir tie, kurie pandemijos metu augino apyvartą ir pardavimus bei nesiskundė lankytojų gausa. Deja, pelnu nesidalijo nei su tą pelną sunešusiais darbuotojais, nei su pirkėjais 😢

Neseniai vienas šeimos narys lankėsi Maxima prekybos centre. Reikėjo grietinėlės. Kadangi didelės reikšmės gamintojui nekėlė, pasiėmė su sumažinta kaina (dėl trumpesnio galiojimo). Per tą laiką, kol pasivaikščiojo po parduotuvę ir priėjo iki kasos, grietinėlė pabrango. Pradėjus aiškintis, kaip čia yra, buvo išdėstyta tokia versija:

”Kaina sumažinta prastesnio galiojimo grietinėlei. Kadangi lentynoje tokių jau nebeliko, buvo atneštos geresnio galiojimo prekės ir pakeista kaina į didesnę. Sistemoje atlikti perkainavimai, nes akcinių lentynoje jau nėra. Kasoje informacija taip pat atnaujinta”.

O tai ką daryti tiems, kurie vis dar vaikštinėja po parduotuvę, žvalgydamiesi prekių ir neskuba prie kasos? Ir kas pasakys, kiek žmonių per tą keliolikos minučių laiką sumokėjo jau kita, aukštesne kaina? Ir kiek pirkėjų prie kasos pastebėjo padidėjusią kainą, nesvarbu, kad grietinėle ne pati šviežiausia? Jeigu nuo tokių aferų didėtų kasininkų ir salės darbuotojų algos, bala nematė, nebūtų taip pikta. Tačiau dabar labai pikta, kai dėl tokios apgaulės pinigai byra viršūnėlėms. Suprantu, vagystes ir kitas natūralias netektis reikia kažkaip dengti, tačiau tegul tai būna daroma iš kraunamo pelno, o ne iš vartotojų.

Išvada peršasi tik viena – krautuvininkas ir liks krautuvininku, ar jis vadovaus prekybos centrui, ar vaistinei. Ir pasiteisins lengvai – ČIA TIK BIZNIS, NIEKO ASMENIŠKA 💶

Turite klausimų? Parašykite juos čia!