Bir 1, 2017 - Mintys apie darbą    0

MANO VAISTINĖ, MANO TVIRTOVĖ

Vaistininkai nuo seno buvo laikomi vaistų patikimumo garantais. Ir visai pagrįstai. Jie daug metų studijuoja farmaciją, atlieka praktiką ir tik tada įgyja teisę dirbti savarankiškai. Apie vaistus jie nusimano panašiai kaip ir gydytojai. Esant reikalui, jeigu gydytojas neteisingai nurodė dozę ar miligramus, arba tarp dviejų vaistų yra sąveika (apie kurią vaistus paskyręs gydytojas nepagalvojo), vaistininkas, panaudodamas savo įgytas žinias, priima galutinį sprendimą. Tačiau kitas reikalas yra vaistininkų patarimai klientams, kurie renkasi be receptų išduodamus vaistus. Čia vaistininkams tikrai gali kilti konfliktų su sąžine ?

Kas studijavo šiuolaikinę farmakologiją, jos teoriją apie vaistų sąveiką, biotransformacijas ir farmakokinetiką, vaistus rekomenduoti turėtų visa tai blaiviai įvertinęs. Deja, taip elgiasi ne visi. Kai kuriems yra svarbiau ne kliento sveikata, o pinigų skambėjimas kasoje.

Bet daugelis iš jų priversti taip elgtis, nes kitaip – gale mėnesio neturės už ką prasimaitinti ar už būstą susimokėti. Tokia liūdna realybė yra Lietuvoje. Kai susitinki su kolegomis, tai taip ir girdi aplink sklindančias šnekas:

Aš tai 100€ prisiduriu iš reitingų

Pas mus tai pavyksta ir 400€, jei gerai prekyba einasi

O mūsų vaistinėj vidutiniškai galima 200-300€ pasidaryti

Kaip jums žodžių derinys: VAISTINĖ ir PASIDARIAU, PRISIDŪRIAU? Dar tada reikėtų pridėti: PAVYKO APGAUTI, IŠDURTI, ĮKIŠTI, PRAKIŠTI. Ir tegul nepyksta mano kolegos – kaip bebūtų gaila, tai vyksta. Bet už tai turėtume „padėkoti” sistemai ir verslininkams. Todėl ir vaistinių vitrinos tapo daugiau ar mažiau abejotinų preparatų reklamavimo vieta ir šiuo atžvilgiu nenusileidžia reklaminiams skelbimams iliustruotuose laikraščiuose.

Tai nereiškia, kad reklamą reikėtų apskritai uždrausti. Bet prie tų reklamuojamų vaistų gal vertėtų aiškiai ir įskaitomai kampe užrašyti: „Reklama. Už jos turinį vaistininkas neatsako” ? Tai daugelį potencialių klientų, galbūt, sulaikytų nuo pagundos išmesti krūvą pinigų už neveiksmingą preparatą.

Dauguma vaistininkų sąžiningai pataria visais klausimais, susijusiais su tikraisiais vaistais. O dėl tų reklamuojamų… Gal ir neatkalbinėja savo klientų nepirkti tų prekių, tačiau, jei paklausite konkrečiai, ko vertas tas ar kitas preparatas, galite tikėtis teisingo atsakymo ?(žinoma, jei nestovės koks vadybininkas šalia ir negrūmos pirštu). Taigi, jei užmegsite asmeninį ryšį su vaistininku, tai ir jo patarimai sveikatos klausimais bus asmeninio pobūdžio. Tada nereikės lakstyti po keliolika vaistinių ir ieškoti, kurioje yra pigiau. Nes pigiau ne visada yra geriau. Geriau yra NUOŠIRDŽIAU. O nuoširdžiau yra kai JŪSŲ VAISTININKAS pasakys:

Pirk ne tai, ko reikia, bet tai, kas būtina

O mūsų tikslas pasiektas tada, kai išgirstame:

Jūs – stebukladarys! Jūs mane ant kojų pastatėte

Anoje vaistinėje gal ir pigiau, bet aš jumis pasitikiu labiau, žinau, kad š… neįkišite

Kaip gerai, kad jus radau, noriu dar tų pačių vaistų nusipirkti, bet neturiu pavyzdžio, tai jūs juk žinote, apie ką aš čia kalbu??

Ačiū už jūsų kantrybę. Nes su manim jos niekas neturi…

Beje, apie kantrybę. Tai ypatingas bruožas. Pristigę jos, per valandą galime pridaryti tiek klaidų, kad joms ištaisyti prireiks savaičių ar net mėnesių.

Kalbant apie pirkėjus – turistus (kurie keliauja iš vienos vaistinės į kitą, ieškodami pigiau), norėtųsi jiems taip pat perduoti žinią: būkite atidūs. Pavarčiau didžiųjų vaistinių tinklų reklaminius laikraštukus ir pastebėjau įdomių dalykų: išvardinti nosies lašai ir aerozoliai (kelios rūšys – vaikams, suaugusiems, lašai, aerozoliai, su mentoliu ir pan.) ir šalia jų kainos. Kelios pozicijos pigesnės viename tinkle, o kita forma (lašai) – kitame tinkle. Klausimas, ką pasirinksi pirkti. O juk dažniausiai pirkėjas nesigilina į tokias smulkmenas ir nuėjęs „kur pigiau”, išsirenka tą vaistą, kuris nėra ta pačia pigiausia kaina ?

Taigi, kuo mažiau blaškysitės, tuo daugiau išlošite ? Sėkmės ieškant teisingo sprendimo!

Turite klausimų? Parašykite juos čia!