Lap 8, 2018 - Mintys apie darbą    3

TV SHOW

Papildų reklama

Vienas prancūzų filosofas sakė:

“Apgavystė retai baigiasi sėkme”

Norėčiau tikėti šiais žodžiais, o dar labiau norėčiau, kad jais pagaliau patikėtų tie, kurie nesustodami plauna smegenis mūsų piliečiams, pasitelkdami įvairius specialistus, gydytojus, docentus, profesorius, mokslų daktarus ir t.t.

Prieš kelias savaites, įnirtingai spaudinėjant TV distancinio valdymo pultelio mygtukus ir beieškant kokios nors intelektualios laidos, kaip tyčia, prieš akis sušmėžavo Cemio Gemzė papildas sąnariams. Pala, pala, ką dar tokio netikėto įžvelgė specialistai šiame produkte ir ko dar gamintojai nepasakė? Nebūčiau aš, kad nepažiūrėčiau ir neįvertinčiau eilinės propagandos. Kadangi turiu išmaniąją televiziją 🙂, atsisukau tą reklamą. Ir ne tik reklamą, o, pasirodo, visą laidą – nuo pradžios iki pabaigos, su lengvais vaizdo prasukimais pažiūrėjau visą “Sveikatos kodą.” Ir man pasidarė labai liūdna 😢

Pirmiausiai, kaip gali neliūdėti, jei dažna sveikatos laida prasideda:

Laidą pristato papildai iš Prancūzijos…”

Tada, įpusėjus laidai, ją nutraukia “…papildai iš Vokietijos…” ir ją užbaigia “… ne vieną aukso medalį gavęs papildas, pagamintas Lietuvoje”.

Nepraeis ir dešimtmetis, kai nereikės jokių laidos vedėjų, nes su žiūrovais pasisveikins ir atsisveikins laidą remiantis metų gaminys.

Kiekvienoje sveikatos laidoje netrūksta nei reklamuojamų produktų, nei besireklamuojančių kontorų (Eurovaistinė, Camelia vaistinė, Gintarinė vaistinė, Norfos vaistinė, BENU vaistinė), nei stebuklingai išgijusių ligonių, nei gerą vardą turinčių specialistų, žinoma, netrūksta ir vaistininkų.

Laidos sudėliotosprotingai, įtikinamai. Na, kaip gali netikėti kalbančia senjore, kuri dar visai neseniai skundėsi kojų nuovargiu, tinimu, o gydytojui ar vaistininkui pasiūlius papildą Venikap, problemos staiga dingo. O jei dar pavyksta pašnekinti daktarą šia tema, teigiamas rezultatas garantuotas! Pardavimai – taip pat 😀

O spalio 21d laidoje taip įtikinamai(🙂) buvo šnekama apie Cemio Gemzė papildą sąnariams, kad beveik patikėjau jo gydomąja galia 😀 Ir ta vaistininkė, kuri taip “žavingai” skaitė nematomus žodžius iš oro apie Gemzės savybes, kad man buvo labai gėda. Už mus, vaistininkus. Negalima taip pigiai parsiduoti ar pasiduoti savo darbdavių reikalavimams. Jeigu taip jau reikia išreklamuoti vieną ar kitą preparatą, mielieji, darykite tai su meile ir natūraliai, ir svarbiausiai, tikėdami tuo, ką sakote. O ką pamačiau šioje laidoje, tai ne tik eilinė reklama. Tai – žirniais išberti žodžiai, kurie neturi jokios prasmės, tuo labiau – gydomojo efekto. O gal vaistininkės ir negalima kaltinti? Gal čia kalti Gintarinės vaistinės įvaizdžio formuotojai, kurie pasirinko tokią strategiją? Ne ką įtaigiau apie Gemzę pasakojo ir Eurovaistinės darbuotoja. Taip pat, ir BENU vaistininkė. Ar jos pačios, apskritai, matė save tose laidose? Viską galima būtų vertinti kitaip, jei tuos reklaminius tekstus perskaitytų ne vaistininkai, o “pasveikę” ligoniai. Kai sunkius ir ilgus farmacijos mokslus baigęs specialistas sugeba aklai ištratinti papildo anotaciją, vaizdas verčia sunerimti. Jeigu jau ta reklama yra neišvengiama tavo gyvenime, papasakok savo žodžiais, kad ir penkiais – ir akiai, ir ausiai tai bus žymiai malonesni potyriai 🙂

Žinoma, gaila ir žinomų specialistų, kurie nuoširdžiai pasakoja apie problemą, tam tikrą susirgimą, o (jiems, tikriausiai, nežinant) tuo pačiu metu apačioje bėga reklaminė eilutė:

“Užsisakykite Cemio Gemzė 60 kaps. jau dabar, laidos metu internetinėje parduotuvėje www.evaistinecamelia.lt už 12.05€ su 30% nuolaida…”

Atrodytų, lyg jie taip pat labai pritaria šio papildo “gydomosiom” savybėm.

Panaši reklaminė eilutė bėgo reklamuojant Venikap – su kainom ir “didelėm” nuolaidom laidos metu, šnekant gydytojui specialistui ar vaistininkui.

Ar tokie triukai jums nieko neprimena? O man primena Top Shop TV, kur merginos, moterys, vaikinai ir vyrai demonstruodavo įvairias prekes, o tuo metu žiūrovai, naudodamiesi skelbiama momentine nuolaida, skambino paskelbtu telefonu, kad įsigytų norimą “pigią” prekę 🙂- siurblį, plaukų džiovintuvą, peilius, keptuves, puodus ir pan.

Visi supranta, kad tai reklama. Deja, ne visi supranta, kad Gemzė irgi reklama. Nes laidoje dalyvauja ne kokia nors žavi blondinė, o gydytojai ir vaistininkai, kuriais vis dar tikima.

Šį šveicarų gamybos papildą panašiai reklamavo jau 2016 metais. Tada reikėjo supažindinti visuomenę su naujiena, šiandien – tik priminti. Tuomet BENU vaistinės preparatą tiesioginės laidos metu siūlė įsigyti už 15,29 € su 15% nuolaida, šiandien Camelia – jau šiek tiek pigiau 😀 Ne veltui ši vaistinė skelbiasi mažų kainų vaistine…

2016-aisiais bent jau buvo prierašas prie reklamuojamo papildo:

“Dėmesio! Svarbi įvairi, subalansuota mityba bei sveikas gyvenimo būdas!”

Valio! Tai pagrindinis svarbus teiginys. Žmonės, mielieji, tai tiesioginė žinutė jums, kuri skelbia tai, ką ne visi supranta:

Ne papildas privers jūsų sąnarius dirbti efektyviai, o tik jūs patys savo kantriu darbu ir fiziniais veiksmais!

Ne veltui vienas gydytojas ironizavo neprotingą lietuvių elgesį, kurį paveikia vaistų ir papildų reklama:

“Prasidėjus peršalimo sezonui vaistinėse išsirikiavo eilės ligonių, kurie daugiausiai renkasi išreklamuotus vaistus, neturėdami jokių abejonių.”

“PABUDOME IR KELKIMĖS” – sako dainos žodžiai.

“BŪKITE PROTINGI IR NEPASIDUOKITE GUNDYMAMS” – sako Vaistininko užrašai.

“DAUGIAU REIKALAUK IŠ SAVĘS, MAŽIAU TIKĖKIS IŠ KITŲ. TADA NETEKS NUSIVILTI” – sakė Konfucijus 🙂

KAŽKUO JUK REIKIA UŽPILDYTI TUŠČIAS VIETAS, ATSIRADUSIAS UŽDRAUDUS ALKOHOLIO REKLAMĄ” – kažkas pasakytų ir taip 😎

Viso komentarų: 3

  • Kokios teisingos mintys! Man kažkada siūlė malonus ponas nusifilmuot šioje laidoje. Už papildą, žinoma, ne dykai 🙂
    Sakiau, kad principus savo išduočiau reklamuodama š…. Juokinga buvo tik man vienai :))
    Šlykštu žiūrėt, kaip vaistininkai apsimeta, kad tiki tuo produktu ir dar taip nemokšiškai reklamuoja 🙂

  • Kaip sakė „dviratininkai””Gera prekė pati save giria,blogą-reklama”😀

  • Televizorių visai reiktų išmesti, nes visos laidos vienokiu ar kitokiu būtų kažką reklamuoja, ar ūkininko produktus, ar politines idėjas. Internete tas pats. Pačios vaistinės, pažiūrėkite, kaip įrengtos: apšviestos vitrinos, rėkiantys užrašai, specialūs išstatymai, reklamose besišypsantys veidai. Dažnai produktai siūlomi daug agresyvesni, kurie sukelia įvairius šalutinius poveikius. Gyvenimo tempas didelis. Žmonės nori greitų sprendimų. Visi tikisi stebuklingos piliulės. Tačiau taip nebūna. Maisto papildai nėra stebūklingi sprendimai, bet ilgą laiką vartojami (tie kas sau gali leisti) padeda organizmui papildyti tam tikrų medžiagų trūkumus… kažkam reikia cinko, kažkam B12, kažkam magnio… žinau, ne vieną žmogų, kuriam tinka ir padeda Gemzė. Nėra viskas taip juoda ar balta. Geras žodis paguos, piktas įskaudins. Talentui reikia pagalbos, genijus pats suras kelią.

Turite klausimų? Parašykite juos čia!