Geg 10, 2018 - Mintys apie darbą    0

Vaistų reklama #1

Vaistų vartojimas

Prieš daugelį metų viena didelė firma šventė savo 25 metų jubiliejų. Buvo surengta iškilminga vakarienė. Aišku, nebuvo pamiršta pakviesti ir spaudos bei televizijos atstovų. Pokylyje dalyvavo įžymiausi miesto žmonės. Net vyriausybė atsiuntė aukšto rango atstovus: juk šiaip ar taip ši firma buvo viena iš didžiausių mokesčių mokėtojų visoje šalyje.

Buvo pasakyta daug kalbų. Oratoriai gyrė firmos aukštas moralines nuostatas, šlovino palaimą nešančius medikamentus, kuriuos ji sukūrė visos žmonijos labui. Po to svečiai apžiūrėjo pačią įmonę. Jos užimama teritorija buvo tokia didelė, kad nuvargusius svečius teko vežioti mikroautobusais nuo vieno prašmatnaus pastato prie kito. Lankytojai stebėjosi administracijos dangoraižiu, komercijos skyriumi, produkcijos reklamavimo tarnyba.

Prisiminimui visiems dalyviams buvo išdalyti originalūs medaliai su steigėjo atvaizdu ir firmos įsteigimo data. Po iškilmes užbaigusio didelio fejerverko svečiai išsiskirstė. Liko tik vienas mažytis neišvaizdus žmogelis. Jis priėjo prie švytinčio firmos savininko.

– Visa tai buvo įspūdinga,- tarė jis,- tačiau turėčiau dar vieną prašymą: ar negalėčiau apžiūrėti gamybos skyriaus?

– Kodėl gi ne, eikite paskui mane…- savininkas nusivedė paskutinį svečią į tamsų kiemą prie senos pašiūrės. Atidarė duris. Pašiūrės viduryje sėdėjo sena moteriškė ir dideliu mediniu samčiu kažką maišė kubilėlyje…


Štai taip 😀 Tai ne lietuviška istorija, tačiau kas galėtų būti garantuotas, kad gražiai įpakuoti ir puikiai išreklamuoti papildai nėra gaminami kokiame nors pogrindiniame garaže Lietuvoje?

Kiekviena namų šeimininkė, kasdien einanti apsipirkti, gerai žino, ką reiškia reklama. Ji gal jau šimtą kartų per TV yra girdėjusi kokią nors reklaminę frazę, kuri jau seniai jai įgriso. Tačiau ji vis tiek pirks tą išreklamuotą produktą, kurio pavadinimas taip tvirtai yra įstrigęs atmintin. Ne kitaip yra ir su vaistais. TV laidoje apie ligas ir jų gydymą išreklamuoti maisto papildai tampa perkamiausia savaitės preke vaistinėje. O jeigu apie stebuklingą poveikį pasakojo visuomenėje gerai žinomas žmogus, pardavimai pakyla dar labiau.

Spaudoje taip pat pilna reklaminių skelbimų: populiariausiuose specializuotuose leidiniuose beveik pusę jų turinio irgi sudaro vaistų arba maisto papildų reklama. Gražiausiais žodžiais, paremtais įspūdingomis iliustracijomis, šlovinami įvairių medikamentų pranašumai.

Per TV, radiją, skelbimais ant vaistinių vitrinų reklamuojant vaistinių taikomas nuolaidas neretai vartojami teiginiai, kurie leidžia manyti, kad tam tikroje vaistinėje galima įsigyti pigesnių vaistinių preparatų. Tokios reklamos paskatinti žmonės perka daugiau vaistų vien todėl, kad mano, jog reikia pirkti dabar, nes jeigu tų vaistų kada nors prireiks, juos teks pirkti brangiau.

Reklama beveik vienodai veikia tuos, kurie išrašo vaistus, kurie juos vartoja ir kurie jais prekiauja. Visi priklausomi nuo reklamos. Gydytojai ir vaistininkai priklausomi nuo informacinės reklamos, kurią skleidžia taip vadinami medicinos atstovai. Jie lankosi gydymo įstaigose ir vaistinėse, informuodami apie jų firmų gaminamus ar platinamus naujuosius produktus. Jų skleidžiama žinia yra gerai, tačiau primygtinis spaudimas išrašyti ar užsakyti tas naujoves yra nepakenčiamas. Ačiū, kad atėjote, ačiū, kad supažindinote, ačiū, kad papasakojote. Tuo pokalbis turėtų ir baigtis 😀

Kitas reikalas su eiliniais piliečiais, kurie, prisižiūrėję reklamų, ateina į vaistines ir perka “tuos reklamuojamus”. Toks pilietis greitai pamiršta arba nežino, kad namie jau turi analogiškų vaistų, nes kai turėjo virškinimo problemų ir atėjo į vaistinę patarimo, tuomet ir nusipirko. Nesvarbu, kad abeji vaistai skirtingu pavadinimu, svarbu – kad jie visiškai vienodi savo veikimu. Taip bereikalingai mėtomi pinigai, kaupiami vaistai ir žalojama sveikata. Tam ir yra gydytojai ir vaistininkai, kad parinktų tinkamiausią medikamentą. Niekas nesako, kad reklamuojami vaistai yra blogi. Tačiau pelus atskirti nuo grūdų gali tik specialistas.

Tiek vaistus išrašantys, tiek ir juos vartojantys žmonės visada turi prisiminti, kad kiekviena reklama yra perdėta. Balta spalva negali būti baltesnė už baltą 😀, taip kaip ir migdomieji negali garantuoti natūralaus miego, o vidurius laisvinantys vaistai – sveiko virškinimo.

  • Netikėkite jokia reklama ir iš pradžių abejokite kiekvienu pranešimu
  • Nevartokite jokio vaisto vien dėl to, kad apie jį skaitėte laikraštyje, matėte skelbimą ar jį rodė televizija
  • Prieš pirkdami naują vaistą ar stiprinantį preparatą, visada pasiklauskite gydytojo ar vaistininko
  • Net išradingiausia reklama prastam gaminiui ilgalaikės sėkmės negarantuos.

Galima mulkinti kai kuriuos žmones visą laiką, visus žmones – kurį laiką, bet negalima mulkinti visų žmonių visą laiką.

– A. Lincoln

Išmokite reklaminius laikraščių puslapius ir televizijos reklaminius pranešimus traktuoti kaip gražų pasakėlių katalogą. Iš jų susidarykite vaizdą, kas tuo metu yra rinkoje, tačiau jų pažadais tikėti nebūtina. O jei, vis dėlto nuspręsite nusipirkti kurį nors iš reklamuojamų vaistų, tai prieš pirkdamas būtinai pasiklauskite specialisto patarimo 😀

Turite klausimų? Parašykite juos čia!