Spa 26, 2017 - Nuomonės apie vaistus, papildus    2

Reklamos įkaitai

Paskutiniu metu vaistinę šturmuoja vyrai, kurie “reikalauja vaisto”, kuris išsprendžia visas vyriškas problemas 😀 Liūdniausia tai, kad nei vienas iš jų nežino “to vaisto” pavadinimo. Pyksta, kad aš nesuprantu, ko jie nori, bet ką man daryti, kad aš nekenčiu žiūrėti reklamų, todėl jas ignoruoju ir leidžiu sau užsiimti kitais naudingais darbais. O tie vyrai vis neatlyžta ir bando sugėdinti:

– Tai kaip jūs nežiūrite reklamų? Šitiek kartų rodė ir jūs nematėte?

O aš jų ir klausiu:

– Tai tiek daug kartų rodė ir kodėl jūs pavadinimo neužsirašėte?

Kadangi klientas buvo ne vienas ir ne du, nutariau paskirti vakarą reklamų peržiūrėjimui. Nes labai jau suintrigavo mane tas stebuklingas vaistas, kuris išsprendžia visas problemas😀 Bet, o dangau, netikėtai mane išgelbėjo viena moteriškė, užėjusi į vaistinę nusipirkti vaistų sau ir savo vyrui. Pakalbėjom apie gyvenimą, apie orus, apie gyvūnus. Atėjo eilė ir vaistams, ir ligoms. O tada ji sako:

– Man dar reikėtų vienų vaistų savo vyrui nupirkti. Prisižiūrėjo reklamų per TV, tai dabar gavau užsakymą.

– Tikiuosi, pavadinimą žinote? (O širdyje taip saldu pasidarė nuo jausmo, kad tuoj viską PAGALIAU sužinosiu!)

– Taip, žinoma. RED3.

– Bet tai ne vaistas, o maisto papildas, kuris kainuoja 20 €. Ir viena pakuotė nieko nepadės, o klausimas rimtesnis – ar padės iš viso?

Visiškai nesistebiu, kodėl keli Seimo nariai įregistravo pasiūlymą Reklamos įstatymo pataisoms. Šios pataisos skelbia, kad gyventojams skirtoje reklamoje būtų uždrausta reklamuoti maisto papildus visomis reklamos formomis. Dėl to kilo labai daug diskusijų, vieni tam labai prieštaravo, kiti – palaikė. Šiai dienai nežinau, kokiame stalčiuje guli tie projektai, bet paskutiniai įvykiai vaistinėje mane privertė susimąstyti, kurioje barikadų pusėje stoviu aš?

Žinant begalinį žmonių norą pirkti papildus, aš labai norėčiau, kad tos reklamos būtų kuo mažiau. Kita vertus, tie draudimai veda į niekur. Žmogus pats turi vieną kartą ir visiems laikams susivokti, kad naudos iš maisto papildų jis turėtų tikėtis mažiausiai.

Tokiai reklamai, žinoma, labiausiai priešinasi maisto papildus platinantys verslininkai. Jie teigia, kad maisto papildus perka tik tie, kuriems iš tiesų jie reikalingi. Aš su tuo visiškai nesutinku. Nes žmonės neneštų į vaistines kilogramais išmetamų ir nesunaudotų maisto papildų naikinimui. Tiems verslininkams reikėtų pamatyti ir pasidomėti, kas, kiek, kam ir kodėl kasdien perka tą “maistą”, o vėliau, tik dėl jiems vieniems žinomų priežasčių atneša mums naikinimui. O toks pasakymas, kad maisto papildai – viena iš prekių, padedančių sveikai gyventi Lietuvos gyventojams, mane, kaip specialistą, verčia iš koto. Europos maisto saugos tarnyba per pastaruosius septynerius metus įvertino daugiau kaip 3000 teiginių apie sveikatingumą ir tik 8% iš jų pripažino ir patvirtino, kad skelbiamas poveikis organizmui yra patvirtintas mokslo duomenimis ir tyrimais. O dar įdomiau: nei vienas nagrinėtas teiginys apie probiotikų poveikį sveikatai nebuvo pripažintas.

Itin dažnai reklamuojant maisto papildus jiems priskiriamos nepagrįstos gydomosios ar profilaktinės savybės arba pateikiami teiginiai, kurių ryšys su sveikata nėra moksliškai pagrįstas. Na, pavyzdžiui, kad ir: “…skatina eritrocitų ir leukocitų gamybą, tulžies išsiskyrimą, stiprina širdį ir organizmą, ramina nervus, suaktyvina fermentų veiklą…” ir pan. O dar geriau skamba:

Šis unikalus papildas padeda esant virškinamojo trakto, kvėpavimo takų susirgimams ir lėtinėms bei ūmioms infekcinėms ligoms, net esant kraujavimui.

Tai akivaizdus žmonių mulkinimas.

Jeigu žmogus protingas ir sąmoningas, nesvarbu, kiek reklaminių filmukų apie maisto papildus suksis per dieną. Jis sugebės atsirinkti ir pasirinkti tiktai tai, kas iš tikrųjų būtina. Labiau reikia nerimauti dėl tų, kurie blaškosi ir tiki, kad maisto papildas – panacėja nuo visų ligų.

Pradėjau nuo RED3, juo ir užbaigsiu.

Aš taip ir nemačiau tos reklamos 😀, o tik girdėjau apie ją iš savo klientų. Liūdnai spėju, kad ir šis papildas neišpildys visų lūkesčių. Nors produktas ir pagamintas Šveicarijoje (šveicarai labai gerai gamina tik laikrodžius 🙂).

Viso komentarų: 2

  • Sutinku su nuomone. Aš televizoriaus iš vis nežiūriu ir visad kai sako man tų kur reklamuoja per televizorių, labai erzina. Nes užsirašyt irgi neužsirašo. Tai tokiems reklamų aukoms visada pasakau, kad aš nežiūriu televizoriaus ir jei nori tegu kitą kartą užsirašo pavadinimą.

  • bet koks tu vargšas.. neradai vietos gyvenime,- šiomis neva sarkastiškomis ciniškomis papliūpsnėmis bandai dar ir dar ir dar apsiginti (pasiteisinti). gaila man tavęs.

Turite klausimų? Parašykite juos čia!